Siguranța cetățeanului în municipiul Constanța – INEXISTENTĂ DAR PLĂTITĂ

Având în vedere nenumăratele cazuri de infracționalitate care pun în pericol viaţa şi integritatea persoanei, avutul public şi privat, drepturile şi interesele legitime ale cetăţenilor, inregistrate la nivelul municipiului Constanta, solicitam Consiliului Local al Municipiului Constanta sa re-evalueze situatia privind elementele care stau la baza bunei funcţionări a serviciilor abilitate în prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional, prin abordarea prioritară a ordinii şi siguranţei publice stradale.

Cu alte cuvinte, în momentul de față siguranța cetățeanului este aproape inexistentă, orașul este plin de cerșetori în toate intersecțiile, nu există agenți de pază sau angajați ai Poliției Locale, așa-ziși politiști de proximitate care să patruleze permanent în toate cartierele municipiului. Acest serviciu este deja achitat de către cetățeni prin taxele locale și de către persoanele juridice înregistrate pe raza municipiului Constanța, însă nu beneficiază de el deaorece în prezent Poliția Locală protejează doar câteva instituții publice (Primaria, Prefectura).

Totuși, această responsabilitate este recunoscută de către Primăria Constanța prin Regulamentul de Funcționare aprobat în anul 2011, iar dintre atribuțiile Poliției Locale – Structura de Ordine și Liniște Publică fac parte următoarele:

a) mențin ordinea publică în imediata apropiere a unitaților de învațământ, a unităților sanitar publice, în parcările auto aflate pe domeniul public sau privat al municipiului Constanța, în zonele comerciale sau de agrement, în parcuri, piețe, cimitire, precum și în alte asemenea locuri publice aflate în propietatea și/sau administrarea municipiului Constanța sau a altor instituții/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine și siguranță publică, aprobat în condițiile legii;

d) acționează pentru identificarea cerșetorilor, a copiilor lipsiți de supravegherea și ocrotirea părinților sau a reprezentanților legali, a persoanelor fără adăpost, și procedează la încredințarea acestora serviciului public de asistență socială în vederea soluționării problemelor acestora, în condițiile legii;

Solicit pe această cale și realizarea unui Plan Strategic prin care un echiaj format din minim 2 politiști de proximitate să patruleze permanent într-o zonă delimitată printr-un maxim de populație de 3000 locuitori, iar pentru cartierul Henri Coandă să fie alocat cel puțin 1 echipaj dedicat pentru asigurarea ordinii și linistii publice, acest cartier fiind o zonă cu risc infracțional foarte ridicat.

În acest sens am lansat și o petiție online. Puteți semna petiția AICI.

puteți consulta aici: ROF Politia Locala a Municipiului Constanta

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.